Main logo Main logo
EN

HE

בלוג

ביתבלוגעזריאלי שרונה, אחד משבעת הפרוייקטים שעשו היסטוריה ב-70 שנותיה של מדינת ישראל

עזריאלי שרונה, אחד משבעת הפרוייקטים שעשו היסטוריה ב-70 שנותיה של מדינת ישראל

מתוך הכתבה: "מעשה ידינו להתפאר: שבעה עשורים, שבעה פרויקטים ישראליים שעשו היסטוריה"

העשור השביעי מגדל עזריאלי שרונה, תל אביב
אדריכל: דוד עזריאלי ומשה צור • יזם: קבוצת עזריאלי
• התחלת בנייה: 2012 • סיום בנייה: 2017

"כל הרעיון במגדל הזה – הוא 'העקום'. במקום שהעמודים ילכו ישר למטה אז העמודים הולכים בצורה שהיא כמו ספירלה. העומסים עוברים פה בכח צנטריפוגלי. אני קורא לזה הבניין הצנטריפוגלי" מספר המהנדס ישראל דוד, מתכנן הקונסטרוקציה של מגדל "עזריאלי שרונה" שבמתחם שרונה בתל אביב. צורת המבנה הסיבובית היא פרי יצירתם של האדריכלים דוד עזריאלי ומשה צור. "מדובר בפרויקט המורכב ביותר מבחינה הנדסית שלקחתי בו אי פעם חלק בישראל. למרות זאת, שלבי התכנון והביצוע עברו חלק יחסית, והפרויקט התנהל על מי מנוחות".

עזריאלי שרונה הוא התוספת האחרונה – והמרשימה ביותר, ליער המגדלים הנישאים ההולך ומצטופף משני צדיהם של נתיבי איילון, במקטע שבין מחלפי ההלכה ולה גווארדיה. כיום זהו המגדל הגבוה ביותר בישראל, 255 מטרים גובהו, לאחר שעקף את מגדל משה אביב שגובהו כ-235 מטר. 61 קומותיו כוללות 118 אלף מ"ר של שטחי משרדים, שקיבלו היתר אכלוס ביוני 2017. קניון בשטח של כ-11 אלף מ"ר, צפוי להיפתח ברבעון השלישי השנה.

דוד, מנכ"ל 'דוד מהנדסים' וסגן יו"ר איגוד המהנדסים לבניה ולתשתיות, מסביר כי הפרוייקט מבשר על הגעת הקדמה הטכנולוגית גם לענף הבנייה הישראלי. "עבדנו עם מודלים ממוחשבים תלת מימדיים שביצעו שורה של מהנדסים. התהליך הזכיר בנייה של מטוס או חללית או אפילו כמו מערכת כיפת ברזל. מגדל כזה זה מוצר עם פרוגרמה מדויקת לתכנון ולביצוע. גם הבטון שהשתמשנו במגדל הזה חזק במיוחד, פי חמש מבטון שהיה בשימוש לפני 30 שנה". חידוש נוסף שהוכנס במגדל – המעליות המהירות בישראל, אשר מהירותן 9 מטר לשנייה.

לשאלה עד כמה שיחק הרצון להרשים ולחדש חלק מתכנון המגדל משיב דוד:"בראייתי את הטבע האנושי, כל אחד רוצה לעשות משהו יותר גדול ממה שעשו קודם. זה טבעי לרצות לעשות משהו טוב ומשוכלל יותר ממה שהיה קודם, זה מביא ללהט היצירה וזה טעם החיים. הרי בשביל מה אנחנו חיים? האדם מתקדם מתוך רצון לעשות דברים טוב יותר".

לקריאת הכתבה המלאה:
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3738960,00.html
1.6.19 ענת דניאלי מגזין כלכליסט מדור נדל"ן

עזריאלי שרונה, אחד משבעת הפרוייקטים שעשו היסטוריה ב-70 שנותיה של מדינת ישראל

פרטי
התקשרות