Main logo Main logo
EN

HE

בלוג

ביתבלוגחלום או סיוט? שילוב של זוגיות ועבודה

חלום או סיוט? שילוב של זוגיות ועבודה

יעל וישראל דוד, הבעלים של דוד מהנדסים, השתתפו בכתבה של וויינט, ב-19.8.16, על זוגות שעובדים יחד.

לכתבה המלאה: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4842866,00.html

המהנדסים
מי אנחנו?

ישראל דוד, בן 61, מנכ"ל ובעלים של חברת דוד מהנדסים, המכהן כממלא מקום יו"ר איגוד המהנדסים, ויעל דוד (לבית הורוביץ) בת 62, מנהלת ובעלים, דוד מהנדסים. נשואים 32 שנה, הורים ל-3 בנות: נועה בת 31 ענת בת 28 מירב בת 22.

איך הכרתם?
"הכרנו בלימודי התואר הראשון בפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון. היחסים התהדקו בעת המשך הלימודים לתואר שני גם כן בטכניון".

איך התחלתם?
"לאחר הולדת הבת השנייה שכרנו חצי חדר בתל אביב, בו עבדה יעל על העבודות שישראל הצליח להשיג. בשנת 1990, עם ריבוי הפניות לתכנון עבודות גדולות יותר, שכרנו דירה ברמת גן והקמנו את החברה. במשך השנים, עם הצטרפותם של עוד ועוד עובדים, עברנו למשרד בשטח 300 מ"ר בגבעתיים. כאשר גם 700 מ"ר כבר לא הספיקו, עברנו לגבעת שמואל וכיום אנחנו מעסיקים למעלה מ-90 עובדים".

כיצד מתבצעת חלוקת התפקידים ביניכם?
"לאורך השנים מצאנו את הדרך לעבוד ביחד אבל גם כל אחד לחוד. עם ריבוי הצרכים בתחזוקת משרד גדול, נתהוותה חלוקת תפקידים מאוד ברורה לפי הבחירה והכישרון של כל אחד. ישראל בקדמת הבמה עוסק בפיתוח העסקי והניהול המקצועי. כמו כן, משקיע זמן גם בפעילויות ציבוריות הקשורות למקצוע. יעל מצידה נמצאת מאחורי הקלעים, אחראית על הלוגיסטיקה, האדמיניסטרציה וניהול כוח אדם".

מה היתרונות של עבודה ביחד? מה החסרונות?
"לעבודה ביחד יש בעיקר יתרונות. אמנם יש צורך לחבר בין שני אנשים שונים עם תכונות מנוגדות, אך מצד שני יש בינינו גם הרבה מהמשותף. חיבור הכישרונות של כל אחד בנפרד מאפשר שליטה מיטבית בכל התחומים הקשורים לתפעול משרד. המפגש בין ניגודים יוצר איזון נכון. הדרך להצלחה היא ההבנה שכל אחד צריך לעשות את מה שהוא אוהב והכי טוב בו משנינו".

האם העבודה מגיעה הביתה או הבית לעבודה? איך עושים את ההפרדה? האם זה משפיע על הזוגיות?
"אין שום בעיה שהבית יגיע לעבודה, כמו שאין שום בעיה שהעבודה תגיע לבית, במיוחד היום כאשר הבנות גדלו. בחיי היומיום כל אחד עוסק בתפקידיו בנפרד, כאשר הוא סומך על השני באופן מלא. שיתוף הפעולה מתבטא בהחלטות המשותפות, בהמשך להתיעצויות ושיחות ארוכות, על כל הנושאים.

"השיחות נערכות בסוף יום במשרד, בארוחה במסעדה, בסופ"ש בבית או בזמן חופשה. השיחות עוסקות בכל עניין פרטי או עסקי עד לפרטי פרטים. אין צורך בהפרדה. אף פעם לא משעמם לנו ביחד. סוד ההצלחה הוא בשיתוף הפעולה, בחיבור בין התכונות, באיזון בין הניגודים ובקבלת החלטות נכונות בזמן הנכון"..

 

חלום או סיוט? שילוב של זוגיות ועבודה

פרטי
התקשרות