Main logo Main logo
EN

HE

בלוג

ביתבלוגראיון של אינג' ישראל דוד לגלובס בעקבות קריסת הטריבונות בבית הכנסת בגבעת זאב: "פלא שזה לא קרה עד עכשיו"

ראיון של אינג' ישראל דוד לגלובס בעקבות קריסת הטריבונות בבית הכנסת בגבעת זאב: "פלא שזה לא קרה עד עכשיו"

ראיון של ישראל דוד, מייסד ומנכ"ל דוד מהנדסים בע"מ, ומ"מ יו"ר איגוד המהנדסים, בעקבות קריסת הטריבונות בערב שבועות בבית הכנסת  בגבעת זאב, בו נהרגו בן 12 ובן 40, ונפצעו עשרות רבות של בני אדם.

ישראל דוד בראיון:

"כשראיתי את זה חשבתי שכמות הנפגעים הייתה עלולה להיות עוד יותר גדולה, זו לא טריבונה רגילה אלא טריבונה עם רוחב מושבים שהוא כמעט חצי ממה שיש הרגיל באיצטדיונים. אם העומק הרגיל הוא 80 סנטימטר, פה היה 40 סנטימטר. זה אומר צפיפות הרבה יותר גדולה מהרגיל. הטריבונה גם הייתה מאוד משופעת. והחלק העליון של הטריבונה, שהוא הכי רגיש ליציבות – קרס".

"כל המבנים הזמניים הם קטסטרופה שנועדה לפורענות. זה לא כמו בניין רגיל שבו יש תהליך של תכנון ובנייה שמגישים אישורים. מבנים זמניים מבצעים על תשתית שהיא לא בהכרח מוכנה. בונים אותם מחלקים ממוחזרים, שכבר השתמשו בהם לפני כן כמה פעמים, ואי אפשר לדעת מה קרה להם. ייתכן שחלקם אפילו נפגעו כתוצאה מהשימושים הקודמים. ההרכבות עצמן מאולתרות. רוב המבנים הזמניים הם פרטץ'. פלא שזה לא קרה עד עכשיו עם טריבונות."

"כל התשתית לאסונות הללו נבנתה במשך הרבה זמן. מדינת ישראל עסוקה כל הזמן בסדר יום ולא משקיעה בתשתיות של רגולציה בתחום הבנייה. מאז ועדת זיילר, המדינה לא רוצה להסדיר את הענף. זה לא על סדר היום. אומרים שצריך עוד להוריד את הרגולציה? יש רגולציה מטופשת, אבל על דברים מהותיים לא עושים".

לקריאת הכתבה המלאה של הלית ינאי לויזון שפורסמה בגלובס ב-17.05: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001371169

ראיון של אינג' ישראל דוד לגלובס בעקבות קריסת הטריבונות בבית הכנסת בגבעת זאב: "פלא שזה לא קרה עד עכשיו"

פרטי
התקשרות