Main logo Main logo
EN

HE

בלוג

ביתבלוגישראל דוד הוא איש השבוע של מרכז הבנייה הישראלי

ישראל דוד הוא איש השבוע של מרכז הבנייה הישראלי

מתוך פרסום של מרכז הבנייה הישראלי בתאריך 8.10.21

לעולם הנדל"ן נחשף לראשונה כשהיה בן 6 והתלווה לאביו שהיה מנהל עבודה באתר בנייה. החוויה הזו הטביעה בו חותם וסללה עבורו את דרכו המקצועית. לטכניון התקבל לאחר שבחר מקצוע דרך דפי זהב. עם סיום לימודיו בהצטיינות יתרה השתלב בשוק העבודה כשכיר. שבע שנים אחר כך הקים עם רעייתו את משרד "דוד מהנדסים בע"מ", המונה כיום 160 עובדים בארץ ובחו"ל. משכלל את הענף

שנת לידה: 1955
מצב משפחתי: נשוי+ 3
שירות צבאי: מחלקת מחקר חיל המודיעין
מקום מגורים: סביון. נולד ברומניה ועלה ארצה ב-1964, הישר לשכונת קטמון ט' בירושלים וגדל בשיכון אחדות בפתח תקווה.
השכלה: בוגר הטכניון בפקולטה להנדסה אזרחית תואר ראשון ושני בהצטיינות יתרה
תפקיד: מנכ"ל ובעלים עם זוגתו יעל דוד
חברה: "דוד מהנדסים בע"מ"

תחילת הדרך: את עבודות הבנייה הכיר מילדותו דרך אביו ששימש מנהל אתר בנייה ברומניה. עוד כשהיה בגן, בכל סוף שבוע היה מתלווה לאביו לאתר בנייה וראה אותו מחלק משכורות במזומן לפועלים. כך נחשף לראשונה לעולם הבנייה.
כשסיים בית ספר יסודי ניגש למבחני השמה וסיפר את אשר חווה למנהלת ההשמה. זו הציעה לו להירשם לתיכון אורט טכניקום גבעתיים במגמה לאדריכלות. הוא התקבל ומשך שש שנים היה נוסע כל יום בשלושה אוטובוסים ממקום מגוריו בפתח תקווה לגבעתיים. לאחר לימודיו המשיך עוד שנתיים בלימודי הנדסאי אדריכלות ועל-כן התגייס לצבא בן 20. גם בתקופת שירותו לא עזב את המקצוע ובחופשות מהשירות עבד כשרטט במשרד של האדריכל ברבש.
עם סיום שירותו הצבאי החליט להירשם ללימודים בטכניון. בחירת המקצוע נעשתה מעיון בדפי זהב, כשהבחין שבחוברת יש שלושה עמודים של אדריכלים לעומת עשר שורות בלבד למקצוע מהנדסי בניין. אז החליט להירשם ללימודי הנדסה אזרחית בטכניון.
שוק העבודה באותם ימים לא היה מאיר פנים והצעות העבודה היו דלילות. הוא החל כעובד שכיר ושבע שנים אחר כך, בשנת 1990, כשהוא בן 35 בלבד פתח את חברת "דוד מהנדסים בע"מ" עם רעייתו ושותפתו לחיים ולעסקים, יעל. כיום החברה מונה 140 עובדים בארץ ו-20 עובדים בחו"ל ביותר מ-20 מדינות בין היתר ביבשות אירופה, אסיה ואפריקה. החברה עוסקת בתכנון ויעוץ הנדסי המתמחה בעיקר בתכנון קונסטרוקציה למבנים מסוגים שונים ומספקת שירותי ייעוץ הנדסיים בתחומי הנדסה אזרחית.

פרויקטים מעניינים: כל המגדלים בגוש דן. מגדל עזריאלי בשרונה, מגדל משה אביב, תואה 1, מלון פארק פלאזה ווסטמיניסטר בלונדון, מגדלי "בסר" בכל הארץ, מגדל השחר ועוד עד כ-3,000 פרויקטים בישראל וב-24 מדינות בעולם.

תחביב: אנשים, כדורסל, הנדסה, ריאליטי.
אדם מהענף שהשפיע מאוד: דוד: "אני כל יום לומד משהו חדש אבל יותר מכולם השפיעו עלי קלמן סופרין מבסר ודן וקסמן ז"ל ממייסדי וקסמן גוברין גבע".
פעילות חברתית: דוד חבר בארגונים מקצועיים רבים. בין היתר סגן ומ"מ יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות בלשכת המהנדסים והאדריכלים וכן חבר בארגון העולמי לבניה של רבי קומות (CTBUH) והנציג הארגון בישראל. ב-2019 נבחר מטעם הארגון העולמי לחתן פרס מפעל חיים בתרומתו להקמת מבנים רבי קומות בעולם.
מוטו: לעשות מה שאחרים לא מסוגלים לעשות.
יעדים לעתיד: בריאות, תרומה משמעותית לענף ופיתוח של הדורות הבאים.

 

קישור   https://webversion.net/02BB51DF2E4491AA60790241AF551BE166A01429C1075F81C584E171B65D7BF6F3B80B7290168D0E06FCD4399ACC6E10/show.aspx

ישראל דוד הוא איש השבוע של מרכז הבנייה הישראלי

פרטי
התקשרות